2013. április 14., vasárnap

191. HIV teszt

Nem könnyű téma lesz. Sajnos, ami velem történt nem is olyan rég egyszerűen még mindig hihetetlen számomra. Eddig csak filmekben láttunk ilyet, vagy olvastunk róla, de most a valóságban is megtörtént.

Tavaly decemberben a romeon megismerkedtem egy sráccal, elég sokáig csak levelezgettünk, míg végül január végén találkoztunk. Egész jól meg voltunk, voltak problémák, időnként súrlódások, de ez egy kapcsolat elején normális, ismerkedési szakaszban össze kell, hogy csiszolódjunk.

Már több mint egy hónapja együtt voltunk, amikor egy meleg bárban ültünk, beszélgetünk és iszogattunk fehér bort. Az asztalon volt egy meleg témájú újság, amibe belelapoztunk. Volt ott egy hirdetés HIV teszttel kapcsolatban. Megkérdeztem, hogy ő volt e már szűrésen, amire igennel válaszolt. Elmondtam, hogy én is. Nem éreztem úgy, hogy rá kell kérdeznem az eredményére, mert úgy gondoltam, hogy ha valamiről tudnom kéne, azt már biztos megosztotta volna velem. Beszélgettünk tovább másról, de közben észrevettem, hogy olyan fura lett. Kérdezgettem, hogy mi van vele, mire közölte, hogy el kell mondania valamit. Éreztem, hogy itt valami rossz fog kiderülni, de bevallom váratlanul ért a hír: decemberben már másodjára lett pozitív a tesztje. 

Hirtelen köpni-nyelni nem tudtam. Eléggé felháborodtam, hogy hogyan volt képes egy információt nem megosztani és voltaképpen mikor is akarta közölni ezt velem? Nem kaptam értelmes választ a kérdésemről. Az est folyamán az is kiderült, hogy elküldték valami kórházba nagy kivizsgálásra, amire el is ment, de az eredményért nem ment vissza. Gondolta, majd jelzik, ha valami baj van.

Úgy éreztem, ha valaki így áll hozzá a dolgokhoz és a saját életén kívül még másét is képes veszélybe sodorni, egy ilyen emberrel én nem szeretnék együtt lenni.

Iszonyatosan féltem, hogy megfertőzött. Hiába védekeztünk a leírásokból az esély akkor is meg volt. Például megtudtam, hogy ha egy fertőzött orális szexben részesít egy nem fertőzöttet, akkor a fertőzés esélye 3%. Tudom ez csekély szám, de lesarkítva a dolgot ez azt jelenti, hogy 100 emberből 3 embernek van rá esélye, hogy megkapja. És itt nem kell vérző seb meg ilyesmi, egyszerűen a testnedvek cseréje elég hozzá. 

Felhívtam egy klinikát, akik direkt ezzel foglalkoznak. Egy nagyon kedves nővel beszéltem. Elmeséltem neki mindent, kikérdezett rendesen, segítőkészen kiszámolta nekem, hogy mikor menjek szűrésre, amikor már biztos eredményt fog mutatni. Gyomorideggel vártam e nap eljövetelét. Elmentem a klinikára, levették a vért és elküldték vizsgáltra. Ez az egész 7600 Ft-ba került. Tudom lehetett volna ingyen is, de nem akartam még további két hetet várni az eredményre. 

Délelőtt levették a vért, elkérték az e-mail címemet és azt mondták, ha jó a hír, akkor este 6-kor elküldik az eredményt. Ha nem kapok levelet, akkor másnap fáradjak be és megbeszéljük hogyan tovább. Ezzel a tudattal mentem be aznap dolgozni. A percek olyan lassan teltek, hogy azt hittem sosem jön el a 6 óra. Idegességemben szerintem egy félbalaton mennyiségű vizet leizzadtam.

Fél hétkor jött meg az e-mail, negatív lett. Egy hatalmas kő esett le a szívemről.

Azóta is azon gondolkozom, hogy ezek után hogyan tovább. Hogyan lehet ezt kiszűrni. Nem csinálhatom azt, hogy első randikon elcitálok mindenit szűrésre és ha meg van az eredmény, csak akkor kezdünk egymással bármit is. Ha meg rákérdezek, mondhat bármit a másik.

Szóval szerintem erre jelen pillanatban nincs jó módszer. Bízni kell a sorsban, hogy még egyszer nem kerülök össze ilyen felelőtlen emberrel.

Megosztom a klinikát, mindenkinek csak ajánlani tudom őket!

Interlab Polyklinika 

Bp. Hungária krt. 70.   

Tel: 06-1-220-5889 

hétköznap 7:30 – 19-ig                        

6 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm a címet!
    Én azt ajánlom Neked, hogy mielőtt összefeküdnél egy pasival, mindketten menjetek el tesztet csináltatni! Addig meg csak "járjatok".
    Köszönöm a torténeted.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit.
      Nagyon rendesek ott a klinikán. Tényleg érdemes elmenni hozzájuk és fizetni érte. Megéri.

      Törlés
  2. úgy tűnik az én hozzászólásom elveszett az éterben :(

    Azt fűztem a bejegyzésedhez, hogy ilyenkor értjük és kezdünk el értékelni az Élet fogalmának megannyi jelentését. Céljainkat, eredményeinket, a jövőnket és a múltunkat. Örülök a jó hírnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát valamilyen szinten újjá születtem. Azt hiszem, ott fent vigyáznak rám. Remélem mindannyiunkra vigyázz az őrangyala!

      Törlés
  3. Egyébként szörnyű, hogy már itt tart a világ.Hogy félnünk kell, hogy összefutunk egy felelőtlen emberrel.

    VálaszTörlés
  4. Én is örülök, hogy minden rendben. Igazán kedves tőled, amiket írtál.

    VálaszTörlés