2013. április 1., hétfő

181. Locsolkodás

A locsolkodás egy húsvéti hagyomány. Ilyenkor a fiúk vízzel, újabban kölnivel locsolják meg a lányokat. A szokás arra a legendára vezethető vissza, amely szerint locsolással akarták elhallgattatni a Jézus feltámadását hirdető jeruzsálemi asszonyokat, illetve vízzel öntötték le a Jézus sírját őrző katonák a feltámadás hírét vivő asszonyokat. (Forrás: wikipédia)

Én már elég rég óta nem járok locsolkodni. Sosem szerettem menni mindenfelé és verseket mondani. Nagy nyűgnek éreztem az egészet. Vajon mennyire van még érvényben ez a hagyomány? Voltatok ma locsolkodni?

12 megjegyzés:

  1. Én se járok, csak a rokonokat locsolom meg, ha épp náluk vagyok, mint ma is.
    De azért valld csak be, ha a képen látható módon történne a locsolkodás, nem lenne ellenedre neked sem:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem lenne ellenemre az biztos :)

      Törlés
    2. És nem néznének hülyének titeket, ha beállítanátok a rokonokhoz locsolni egy szál fecskében, egy slaggal?:D

      Törlés
    3. Hát ahhoz először is így kéne kinézni:D Na és kimondta, hogy a rokonokhoz mennénk, hozzánk jönnének így locsolni:D

      Törlés
  2. A kolléganőket kötelező meglocsolni, na meg a család női tagjait is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ez nem kötelező. Mindenki maga döntse el, hogy követ e e hagyományt vagy sem.

      Törlés
    2. Először azt kell megkérdezni, hogy szeretnék-e, mert nem mutatna jól, ha a folyosón üldöznének a feldühödt kolleganők:)

      Törlés
  3. otthon ezzel a verssel hódítottam, HATALMAS sikerrel (de máshova nem mentem, és ott is csak azért virítottam ezt, mert akartam ebédet kapni:D)

    Nem hoztam kölnit, tudom, hogy utálod,
    Kellems húsvéti ünnepet kívánok!

    :)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk nem szokás, a család hölgy tagjai sem szeretik, meg nekem sincs ínyemre. A kolléganőket sem öntözöm meg, elég fejlettek már így is! (Bár az idősebbek száraz bőrének lehet, hogy jót tenne egy kis hidratálás!) :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már nálunk sem szokás. Egyszerűen csak boldog húsvétot kívánunk egymásnak és együtt töltjük az ünnepet. Eszünk, iszunk, jól érezzük magunkat! De hasonlóan telik, mint a többi hétvége, csak annyi különbséggel, hogy most sonka kerül az asztalra :)

      Törlés
  5. Egyébként ha a raven által említetteket locsolnám végig, akkor nekem az több napos procedúra lenne, mert még ha magán repülőn közlekednék, akkor se biztos, hogy beleférne egy napba, és akkor még csak a család lenne meg, a gyerekkorban végigjárt barátok hada nem is. Persze biztos nagy feltűnést keltenék, ha leszállna a helikopter a hátsó kertben, már ahol van:D

    VálaszTörlés