2010. december 8., szerda

2. Szeretem...


... a napfényt. Egyszerűen feltölt, imádok kiülni egy padra vagy csak kiállni az utcának arra a részére, ahova odasüt, melengeti a testem, a lelkem, a kedvem.

... a tengert. Ahogy hullámzik és azt nézve megnyugszik az ember, kikapcsol, az illatát, a sós ízét, a sokárnyalatban létező színét, a nyugalmát, a hirtelen haragját.

... a mozit. A hangulatát, hogy együtt ülök több emberrel egy nagy vászonra bámulva, hogy egyé tudunk válni a közönséggel a látvány hatásár, mikor együtt nevetünk, félünk, sírunk, sóhajtózunk és termszetesen csámcsogunk és szürcsölünk.

... a színházat. Hasonló a hangulat, mint a moziban - természetesen ott nem szürcsölünk és csámcsogunk -, kiöltözönk és megadjuk a tiszteletet a kultúrának és elvarászol a színászi játék, ami testközelben van.

... a festményeket. Persze csak azokat, amik számomra ábrázolnak is valamit és nem elvont agyszülemények pacái. Nagy kedvencek a tájképek és természetesen az impresszionisták nagy festője Monet, akiért képes voltam évekkel ezelőtt reggel 6-raa odamenni a múzeumhoz, csak, hogy láthassak a festményeit.

... a zenét. Sokféle zenét meghallgatok. Hozzá tartozik teljesen az élethez. Dúdolsz, táncolsz rá. Valamelyik megnyugtat, van amelyik felpörget.

... a meséket. Különösen a Disney féléket. Tudom, hogy álomvilág meg nyálas, de mégis elvarászol másfél órára és elfeledteti veled, milyen szőrnyűségek vannak odakint a nagyvilágban. Különösen nagy kedvenc az Aladdin, A kis hableány, Az oroszlánkirály és a Szépség és a szörnyeteg.

... anyuféle milánói makaronit. Szinte mnden héten tudnék belőle enni jól megszórva a tetejét trapista sajttal.

... a pizzát. Valszeg előző életemben olasz voltam :)

... Olaszországot. Ha már előző életemben olasz voltam és szeretem az ételeiket. Kivéve a tengeri herkenytűket. Gyönyörű tájai vannak, ámulatba ejtő a kultúrájuk és irigylésre méltó az ottani emberek mentalitása. Jó pár helyen jártam, de még vissza kell mennem oda.

... New Yorkot. Beleszerettem abba a városba. Oda is vissza kell menni. Tetszett a nagy város kettősége: a nyugalom: lásd Central Park, és a nyüzsgés: Times Sqare. 

... Madonnat. Nem a vallásbélit, hanem a pop nagyasszonyát. Mindig tud valami újat hozni és nem csak a sláger számait csipázom, hanem amikből nem lettek klippek. Azok közül van egy pár, ami jobban tetszenek, mint a slágerei. Ja és a koncertje a Kincsem parkban a nagy elázás ellenére is hatalmas élmény volt.

... Bon Jovit. Nyál rock, de akkor is parti song a Living on a prayer, a You give love a bad name és az It's my life és szerintem az egyik legszebb szerelmes szám az Always. Az 1995-ös Londoni koncertverziója meg kifejezetten fenomenális. Szerencsére őt is sikerült élőben "átélni" a németeknél. Kétszer is.

... Kim Basingert. 11 éves korom óta vallom, hogy a legszebb nő a világon. Punktum.

... Meryl Streepet. Ő a színészet királynője.

... Szakácsi Sándort, mert egyszerűen nála jobb Don Quijote-t nem láttam színpadon, megdöbbentett a Cella című darabjával és olyan orgánuma volt, ami egyedi a szinkronszakmában.

... Kovács Nórát. Kevesen tudják ki ő, de aki kicsit odafigyel a filmeknél és a sorozatoknál, emlékezhet arra, hogy bemondják magyar hangja Kovács Nóra. Nagyon imádom az orgánumát.

... Cserháti Zsuzsát. Egy istenkirálycsászárnő volt. Olyan érzelmeket tudot kifejezni a hangjával, amire kevesen képesek.

... Robin Cook könyveit. Nem bírom a vért, meg a kórházi dolgokat. Egyszerűen el tudnék ájulni tőlük. De az ő könyveit szeretem olvasni. Biztos ez valami terápia féleség, hogy olvasol a "félelmeidről és átéled".

... John Sandford könyveit. Azokból is a Davenport sorozatot. Davenport egy nyomozó, aki egy amerikai városban nyomozgat a sok gyilkos és őrült után.

... Rém rendes családot. Imádom a fanyar, egyben bántó humorát, hogy mindent kifiguráz, megkritizál és semmit nem vesz komolyan és görbe tükröt állít mindennek. Az évek során sikerült begyűjtenem az egész sorozatot DVD. Juhééé!

... végezetül a szeretteimet. Értem itt a családomat, a barátaimat és a kutyámat. Nélkülük nem lennék az, aki ma vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése