2010. december 7., kedd

1. Numero uno


Az életben sokszor kell az embernek kisebb-nagyobb, könnyebb-nehezebb döntéseket hoznia, mérlegelnie, eldöntenie merre tovább. Amerre billen a mérleg, arra befolyásolódik tovább az élet, kihat a mindennapokra.

A 80-as évek elején készült egy film, ami a holocaust egyik túlélőjéről szólt, bemutatva, hogyan tudott új életet kezdeni amerikában, hogyan probálta meg feldolgozni azt, ami épeszű emberként feldolgozhatatlan. Eredetileg ez egy könyv volt, melyet William Styron, amerikai író írt. Ez volt a Sophie választása. A film főszereplője Meryl Streep volt, aki megrendítő alakításáért elnyerte második Oscar-díját. A filmben meg kellett hoznia egy nehéz döntést, az SS tiszt parancsára választania kellett kit tart meg, a kislányát vagy a fiát. Azóta az angol nyelvben kifejezésként él, hogy ha valamilyen nehéz döntést kell hozni, akkor azt mondják, hogy It's a Sophie's choice.

Szerencsére nekem nem kellett ennyire nehéz döntést meghoznom, mint Sophienak a filmben. Mindenesetre nem volt könnyű elfogadni, hogy más vagyok. Fel kellett vállalnom önmagamat elsősorban magam előtt és idővel mások előtt. Ez nem volt egy könnyű döntés, de meghoztam és már sokkal jobb így az életem. Nem kell kitalálnom dolgokat, hazudni a környezetemnek. Én is tudom, ők is tudják. Elfogadtam, elfogadták.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése