2014. január 13., hétfő

265. Five Dances - I Wanna Dance with Somebody

Érdekes, hogy az ember a netnek köszönhetően milyen gyöngyszemekre tud bukkanni. Mindig van olyan napom, időszakom, amikor szeretek a youtube segítségével felfedezni dolgokat. Még a két ünnep között volt olyan pillanatom, hogy Whitney Houston feldolgozásokat kezdtem el keresgélni. Mindig félve indulok neki az ilyesminek, hiszen egy ilyen tehetséget nehéz feldogozni, főleg úgy, hogy ne essünk abba a hibába, hogy ne hasonlítsuk össze az eredetivel. A legtöbbször borzalmakat tudok találni, de időnként sikerül egy két gyöngyszemre rátalálni. 

Sikerült rátalálnom Scott Matthew I Wanna Dance with Somebody feldolgozására, amihez Alan Brown készített egy lenyűgöző videóklippet. Az ottani leírásban említették meg, hogy ez az úriember csinált egy Five Dances című filmet is, ami alapján készült ez a klip is. Rákerestem a neten, sajnos magyar feliratot nem találtam hozzá. Sebaj gondoltam magamban, legalább gyakorlom az angolt, így letöltöttem a filmet és angol feliratot a biztonság kedvéért hozzá tettem. Megnéztem a filmet és teljesen magával ragadott. 


Tartalom: 
"Siker és szerelem keresése a nagyvárosban - az Öt tánc e klasszikus történet kortárs, szokatlan verziója. Johan Bokaerrel, a nemzetközileg elismert koreográfussal együtt dolgozva az író-rendező Alan Brown öt tehetséges New York-i táncos köré szőtte törté-netét. Chip, a különlegesen tehetséges 18 éves meleg fiú frissen érkezik Kansasből New York-ba, hogy egy kis dél-manhattani modern táncegyütteshez csatlakozzon. A próbák első heteiben Chip beavatódik a New York-i táncosok életébe, melyben minden nap minden percét a szorgalom és a kemény munka, a bajtársiasság és a rivalizálás, a meg nem feleléstől való félelem és a siker öröme határozza meg."


Miután megnéztem a filmet, kicsit szerettem volna többet megtudni róla, így rákerestem. Kiderült, hogy ezt az LMBTQ Filmfesztiválon vetítették moziban is magyar felirattal. Fura, hogy ezek után nem találtam hozzá magyart, de sebaj, teljesen érthető volt így is, nem sok beszéd volt benne. Rátaláltam arra is, hogy Fabien kolléga már írt erről a filmről, valahogy elkerülte a figyelmemet ez a bejegyzése.


A főszereplőt játszó fiú nagyon jól hozta a vidéki srácot, aki felkerül a nagy városba és minden erejét és energiáját álmai megvalósításába fekteti, ami jelen esetben a tánc. A srác eléggé magába zárkózó, köszönhető ez annak, hogy nem ismer senkit, nincs hol laknia és igazán nem érdekli más, csak a tánc, de szép lassan megnyílik, először az egyik lány táncosnak, majd idővel a másik férfi táncosnak. Nekem a két srác közötti intimitás abszolút nem volt nem oda való. Szerintem teljesen jól volt ábrázolva, ahogy a magába zárkózó srác, aki elnyomja magában szexualitását, egyre jobban kinyílik a másik srácnak, aki megértően és kitartóan közeledik hozzá. Szerintem sokan voltunk így hasonló helyzetben, akik nehezebben fogadtuk el másságunkat és jött valaki, aki segített kinyitni az ajtót. Én teljesen megértettem a srác viselkedését. A szexuális jelenetnek meg ott kellett megtörténnie a táncteremben, ahol élték a mindennapjaikat. Nagyon jó volt a fiú hezitálása, majd a vágjunk bele reakciója. Szerintem nagyon szenvedélyesre sikerült ez az intim jelenet, nem mutat túl sokat, pont eleget ahhoz, hogy mindent elmondjon, amit kell. 





A helyszín legtöbbje a táncteremben van. Nagyon jó volt a fényképezés, a világítás, a zene és a táncok. Teljesen magával ragadta az embert és gyönyörködött a tánc kifejezés kultúrájában.


Végezetül pedig szeretném megosztani a a videóklippet. Szerintem itt is a dal lassúsága és hozzá a tánc leírhatatlanul gyönyörű.


3 megjegyzés:

  1. már én is láttam, tényleg nagyon jó film :))

    Zsoltee

    VálaszTörlés
  2. Na majd jól megnézem, szeretem a zenés táncos filmeket amúgy is.

    VálaszTörlés
  3. én is hasonlóképpen láttam, kiemelkedően szép film.

    VálaszTörlés