2013. július 25., csütörtök

231. Strandélmények

Az utóbbi években inkább csak a Balaton és a Velencei tó strandjain fordultam meg. Nagyon régen voltam itt Pesten strandon. Régen gyerekként szülőkkel és nagyszülőkkel a Dagály strandra jártunk, aztán kamaszkoromtól fogva átszoktam a Palatinusra.

Az elmúlt egy hétben kétszer is voltam strandon. Először a Dagályra mentünk ki. Mondhatnám, hogy nem sok mindenben változott. Ugyan azok a medencék, ugyan ott vannak a büfék. Egyedül az öltöző változott. Nincs külön férfi és női, kis kabinok vannak, ahol át tudsz öltözni és egy csomó szekrény, ahova be tudod tenni a cuccodat, amit nem akarsz kivinni magaddal a medencékhez. A bejáratnál kapsz egy órát, amivel ki be tudsz lépni és a szekrényedet nyitni-zárni. Ha elfelejted melyik is a te szekrényed, van egy szerkezet, amihez, ha hozzá érinted a kapott órádat, akkor kiírja a szekrény számát.

A belépő 2400 Ft volt egy felnőtt részére. Ahogy elnézegettem a neten az árakat, ez itt Pesten normális árnak számít. A büfé viszont nagyon drága. Egy hamburger, sült krumpli és ital 2000 Ft-ra jött ki. Drágább mint a meki. A kiszolgálás pocsék volt, kétszer is vissza kellett mennem és szólni, hogy nem ezt kértem, valamit kihagytak, vagy többet raktak bele, mint kértem. Elnézés kérését azt nem ismerik, először visszavágnak, hogy rosszul emlékszem, majd mikor megnézik a rendelés papírját, szó nélkül, fintorogva korrigálják a dolgokat. Ráadásul még szar is volt a kaja. A hamburgernek semmi íze nem volt, a sült krumpli meg olyan volt, mintha már 3 napja ott állt volna. Ha nem lettem volna kurva éhes, tuti, hogy baseball labda eldobásos mozdulattal dobtam volna vissza a büfé ablakán az egészet.

A strandon való felhozatal meg elég gyér volt. Mint ahogy régen, most is a nyuggerek és a kis családosok strandja a Dagály. Nem hiszem, hogy az elkövetkező években újra beteszem ide a lábam.


A Palatinus is megváltozott. Felújították itt is az öltözőt, hasonló képen működik, mint a Dagályon, a medencék is felújításra kerültek, és elég nagy a választék. A csúszda is bővült és korszerűsödött. Szerencsére a hullámmedence még mindig meg van. Kongatáskor oda csődül a csürhe :)

Itt drágább volt a jegy, 2600 Ft, viszont a büfében ugyan azt a menüt megkaptam 1200 Ft-ért. Ráadásul még finom is volt a hamburger, a krumpli az elfogadható, a kiszolgálás gyors és azt kaptam, amit kértem.

A Palatinus a fiatalok és a külföldiek strandja. Elég sok volt a németül és angolul beszélő fiatal srác és lány. Voltak néhány izom agyú srác, akik nem mentek be a medencébe, hanem ott köröztek figyelve, hogy melyik cicababa sikolt fel örömében, ha meglátja őket. 

Sok olyan srác volt, akin érdemes volt az embernek legeltetnie a szemét, nem azért mert kockahasa volt, hanem mert egyszerűen természetesen is jól nézett ki. És ilyen sok tigriscsíkot szembejönni is már rég láttam.

Legyen kép is a bejegyzéshez: saját láb, 2010, horvát tengerpart :)

11 megjegyzés:

  1. Csatlakozom Dalarann-hoz, jó volt olvasni :) Az elején mondjuk hiányoltam valamit, itt: "Mondhatnám, hogy nem sok mindenben változott. Ugyan azok a medencék..." azt hittem azzal folytatod, hogy: ugyanaz a víz XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Durva lenne, ha még mindig ugyan az a víz lenne benne :)

      Törlés
  2. Én is jobban szeretem a természetes szépségű srácokat.
    Kár, hogy nem vagyunk egy városban. Elvinnélek magammal egy strandra :)

    VálaszTörlés
  3. Estefelé, és az úszó medencében azért a Dagályban is más a közönség:)

    Nem volt nagy tömeg mind a két strandon?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére nem volt tömeg. Mondjuk hétköznap voltam, lehet ha hétvégén megyek, akkor heringeffektus lett volna.

      Törlés
  4. Tanulság 1: Ne ( v )egyél hamburgert
    Tanulság 2: Ne menj strandra
    ...Velencei-tó? :)
    Én Gárdony-ba készülök, 1-1 hosszú (+ 1-2 nap) hétvégére, kempingbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Velencei tó az jó. Jó rég voltam Gárdonyban. Jó neked, hogy mész oda :)

      Törlés
    2. Tudod h Gárdonyban van hivatalos nudista strand is, szeparálva a meleg/heteró rész? Én a heteróba megyek, félénk vagyok... :)

      Törlés
    3. Ezt nem tudtam. De jó tudni! Ezek szerint te jársz nudista strandra :)

      Törlés
  5. Tetszett a beszámoló. A Dagályban még nem jártam, de a Palatinusról hasonló élményeim vannak, szerintem jó hely. Holnap megyek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó pancsolást neked! idén nekem azt hiszem elég volt a pesti strandokból.

      Törlés