2012. január 16., hétfő

46. Golden Globe asszonyai


Vasárnap éjjel volt a 69. Golden Globe díj átadás. Szerencsére a három nő, akinek nagyon drukkoltam, mind megkapták ezt az elismerést. Igaz, ebből csak két alakítást láttam, Claire Danes-ét és Jessica Lange-t, de azt hiszem Meryl Streepnél sem landolt rossz helyen ez a díj.


Claire Danes a Homeland-ben nyújtott megrázó és kiemelkedő alakításáért méltán kapta meg az elismerést. Egy iráni sorozat amerikai remake-jében egy olyan CIA ügynököt játszik, aki egy Iránból hazaért katona után nyomoz, akiről feltételezi, hogy átállt a másik oldalra. Ezzel az elképzelésével először teljesen egyedül van, magánnyomozásba kezd, majd idővel egyre több dologra bukkan és a mentora elkezd hinni neki. A főszereplőnő szerencsétlenségére beleszeret nyomozásának tárgyába és, ha még ezzel nem bonyolódna a történet, kiderül, hogy főhősnőnk mániás depresszióban szenved, ami az évad vége felé hatalmába is keríti. A végig feszült sorozatban, lassan adagolva kapjuk meg az információkat és olyan lenyűgöző alakításokat és fordulatokat láthatunk, hogy a sorozat méltán lett az év drámai sorozata. Partnerei: Damien Lewis és Mandy Patinkin.

Jessica Lange-t szerintem nem kell bemutatni, olyan alakításokat kaphattunk tőle az elmúlt évtizedekben, amikkel beírta magát végérvényesen a filmtörténet lexikonába. Ryan Murphy American Horror Story című sorozatában vállalt el egy szerepet, amit olyan átéléssel alakított, hogy az embernek leesett az álla tőle, időnként megborzongott, hogy Úristen, mikre képes ez a nő. Hogyan lehetséges, hogy ez a nő nincs foglalkoztatva az elmúlt évtizedben, miért kell ilyen tehetségeket parkolópályára küldeni?! Mindannyiunk szerencséjére Ryan Murphy, akinek a Kés alatt és a Glee sorozatot köszönhetjük, megszerezte e sorozat egyik szerepére. A történet szerint van egy ház, amiben az ott elhunyt régi lakók szellemei élnek, megjelennek, eltűnnek, borzongatják a néző és az új lakók idegeit. Jessica Lange a ház szomszédságában lakik, átjárkál az új lakókhoz és beleavatkozik az életükbe. Az első pár részben nem igazán tudja még az ember miről is fog szólni az évad, merre fog haladni majd a történet, lassan kapjuk meg az információkat, egyre többet tudunk meg a ház múltjáról és a benne élők történetéről. Partnerei: Dylan McDermott, Connie Britton és Francis Conroy.

Meryl Streep, a mostani filmvilág First Lady-je, minden díjátadások örökös jelöltje. Szeretem a filmjeit, az alakításait, a kisugárzását, a lényét. A mostani filmjét nem láttam, de mikor olvastam a hírt, hogy a vaslady-t fogja alakítani, tudtam, hogy újabb jelölésekre számíthat. Nagyon kíváncsi vagyok a filmre, az előzetest látva Meryl ismét nagyot fog alakítani. Az előzetesben felfigyeltem az akcentusára és a beszédstílusára, majd rákerestem Margaret Thatcher felvételeire és ismét sikerült Merylnek tökéletesen leutánoznia egy élő személy tulajdonságait. Várom a filmet, bemutató elvileg február 2-án lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése