2013. június 22., szombat

215. Elkezdtem futni

Régebben rendszeresen eljártam futni reggelente munka előtt. Aztán ez valahogy elmaradt. Kb 10 éve nem futottam sportolási szinten, max a villamoshoz nyomtam le egy gyors sprintet. Így az erőlétem futás szintjén egyenlő a semmivel. Mivel a télen felszedtem 8 kilót és ennek a nagy százaléka a hasamra ment gondoltam ez ügyben most már ténylegesen tennem kell valamit. Elhatároztam, hogy nem fogok mindenfélét összeenni, abba hagyom a nassolást, megpróbálok este 6 után már nem enni, sok ásványvizet inni és minimalizálni a kólát és ezek mellett természetesen mozogni is kell. Hosszas tépelődés után a futás mellett döntöttem. 


A héten csütörtökön este bele is vágtam. Kitaláltam, hogy kicsiny város rész ahol élek, körbe futom. Estére tettem eme tevékenység véghezvitelét. Végig csináltam, igaz sokszor be kellett iktatnom egy kis sétát, hogy levegőhöz jussak, a végén már majdnem 4 kézláb tértem haza. Másnap volt egy kisebb fajta izomláz a combomban és a vádlimban. 

Ma szombaton úgy döntöttem, jöhet a második kör. Letöltöttem a telefonra egy alkalmazást, ami méri az időt, a megtett kilométert és  az elégetett kalóriát. Ma már kevesebbszer kellett megállni. Remélem idővel már megállás nélkül fogom tudni végig futni a távot.

A kiindulóponthoz 500 métert kellett sétálni. Kicsiny városom kerülete: 3,6 km volt. Majd újabb 500 m volt hazáig a séta. Így összesen 4,6 km-t mozogtam. Ezt 38 perc alatt tettem meg, 410 kalóriát égettem el. Mikor haza értem, figyelmes lettem a vízcsobogás hangjára. Rájöttem, hogy ez a testemen végig folyó izzadsága hangja, ami egy sebes folyóhoz hasonlóan száguldott végig fentről lefelé.

Az időn még javítanom kell. De azt hiszem idővel ez biztos jobb lesz.

És ha már futás, akkor szóljon Vangelis zenéje a Tűzszekerek című filmből.


7 megjegyzés:

  1. Akkor most már tudom kihez kell fordulnom abban a remeek városban ha futni indulok. Amúgy én is csütörtökön voltam futni(utoljára) :D

    VálaszTörlés
  2. Nekem már attól beindul a Niagara ha a futásra gondolok, viszont nekem is ideje lenne elkezdeni valamit, mert nekem is följött a tél folyamán egy kis plusz cm er a hasamra, és elcsúnyítja a tigris csíkomat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos az én tigriscsíkom is így járt. Most azon vagyok, hogy korrigáljam a télen felszedett kilókat :)

      Törlés
  3. Diadalittasan, hogy nem négy kéz láb értem haza :)

    VálaszTörlés
  4. Te fiú, neked futás=Vangelis?:) Mert ez egy eléggé visszatérő momentum, és furcsa képzettársítás egyben:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anno láttam a filmet, ami egy futóról szólt és eléggé elhíresült a zenéje. Így nekem a futásra belül megszólal ez a dal. Pavlovi reflex :)

      Törlés