2013. június 16., vasárnap

214. Meleg ikon - 2. rész

Folytatnám ezt a sorozatot. Ugye meg volt a bevezető gondolat a meleg ikonokkal kapcsolatban és elsőként Barbra Streisandról írtam.

Másodikként Bette Midlert választottam. 1945. december 1-jén láttam meg a napvilágot Hawaii-n. E kivételes tehetség énekesnőként és színészként is ismert. Nyert 3 Emmy-díjat, 4 Golden Globe díjat, 3 Grammy-díjat és kétszer jelölték Oscar-díjra.


Eleinte gyári munkásként dolgozott, majd volt lokáltáncos és gogo lány is. 1967-től a Broadway-en lépett fel musicalekben. 1971-ben Barry Manilow zongorakísérővel lépett fel meleg bárokban.

1977-ben a The Rose című filmben alakította a főszereplőnőt, Janis Joplin életén alapult a film. Ezért az alakításáért díjakat nyert, először jelölték a filmvilág legrangosabb díjára. A filmben elhangzó The Rose című dal világsiker lett, sokan feldolgozták, többek között a Westlife fiúcsapat.


Az Olivér és társai című Disney filmben az egyik macska szereplőnek kölcsönözte a hangját. A Disney csatornánál többször is foglalkoztatták, részt vett a Hókusz-pókusz című filmben, ahol Sarah Jessica Parkerrel boszorkányokat alakítottak, majd a Notre Dame-i toronyőr egyik betét dalát is vele énekeltették el.

A Barátnők című filmben egy sikeres énekesnőt játszott, aki félretéve karrierjét, elmegy ápolni halálos beteg barátnőjét, majd örökbe fogadja annak árván maradt kislányát. Az ebben szereplő Wind Beneath My Wings című dal, egyik védjegyévé vált.


A Kopaszoknak szeretettel című filmben egy énekesnőt játszik, aki a II. világháborút járja és énekével, fellépéseivel szórakoztatja a katonaság tagjait. Ezért a szerepéért jelölték másodjára Oscar-díjra.

Játszott még a Mi kell a nőnek, A Stepfordi feleségek és az Elvált nők klubja című filmekben. Legutóbbi filmje egy vígjáték, amiben Billy Crytallal játszanak nagyszülőket, akik az unokáikra vigyáznak.

Bette Midler egy érző szívű komika, aki segít a rászorulókon, részt vesz jótékonysági koncerteken, kiáll a melegek jogaiért (nyílt levelet írt George W. Bush miniszterelnöknek a melegek házasságáért.)

Tőle is 3 dalt választottam.

The Rose című dal élőben


Wind Beaneath My Wings
Ezt a dalt a szeptember 11-ei tragédia áldozatainak 
emlékére énekli a Yankee Stadiumban.


God Help the Outcasts
A Notre Dame-i toronyőr Disney-féle
feldolgozásában énekli.

5 megjegyzés:

  1. Szeretem ezt a filmjét. Köszi :)

    VálaszTörlés
  2. Viszont nekem ez újdonság hogy ő énekes is, valahogy nem gondoltam róla soha.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na akkor tudtam újat írni neked. Érdemes nézni egy két koncertjét a youtube-n. Egy élmény :)

      Törlés
  3. Ez a koncertje meg van. Anno még VHS-re vettem fel. Imádom. :)

    VálaszTörlés
  4. A The rose című Westlife számot a mai napig imádom :) :)
    Nekem Bette Az elvált nők klubja című filmből ismerős.... és nagyon jól alakította a szerepét :) :)
    Az előző hozzászólóhoz hasonlóan én is meglepődtem, hogy énekes is..... és igen rangos díjakat, elismeréseket is kapott :) :)

    VálaszTörlés