2013. május 20., hétfő

205. Az álom

Ma lenne 61 éves Szakácsi Sándor, aki a kedvenc magyar színészem. Láttam őt színpadon, filmben, tévéjátékokban és persze hallottam a hangját megannyi filmben és sorozatban.


1974-ben végzet a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. 1 évet a szolnoki Szigligeti Színházban töltött, majd '87-ig a Vígszínház tagja volt. '89-ig a József Attila színházban játszott, majd szabadúszó lett. Végül a Nemzeti Színház tagja lett, ami 2000-től Pesti magyar Színházként futott tovább.


Eljátszotta Hamletet, Csongort, Villont, Csontváryt, Don Quijote-t és megannyi szerepet. Megszólaltatta Kevin Costnert, Jeremy Irons-t, Richard Gere-t, Robert Redford-t és még hosszasan sorolhatnám. Megszámlálhatatlan rádiójátékban vett részt, verseket mondott. A szakma és a kritikusok Latinovits után a legjobb magyar versmondónak tartják. 

Legutolsó munkái között volt színpadon A Cella című darab, amit már betegen játszott el. Ez egy egyfelvonásos egyszemélyes dráma. Volt szerencsém látni, sajnos nem élőben, hanem levetítette az Uránia mozi a magyar filmszemle keretében. Legutolsó szinkronjai között volt a nagy sikerű Dr. House sorozat.


Mikor elhunyt, úgy éreztem, hogy valahogyan tisztelegnem kell az ő munkássága előtt. Akkoriban kezdtem el videókat készíteni, így készítettem akkoriban egy emlékvideót róla, amit megosztottam a youtube-n. Végül az a megtiszteltetés ért, hogy a Magyar Színház, ahol tag volt, a holnapjukon, Szaki oldalán megjelentették a videómat.

Most egy olyan videóval emlékeznék meg róla, amiben La Mancha lovagját testesíti meg. Partnere a jelenetben Gregor Bernadett.

3 megjegyzés:

  1. Annyira de annyira szeretem a la mancha lovagját, hogy elmondani nem tudom. Igaz h a színész bácsi munkásságát nem ismerem , de a darabot láttam Kaposváron és már az első 10 percbe szerelmes lettem a darabba.
    De most hogy írtál kicsit a színészről utána olvasok én is, hhogy mi fán termett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt minden infót megtalálsz: http://szakacsisandor.com/

      Törlés
  2. Nagyon szép hangja volt, én is kedvelem. A Magyar Színházban láttam a darabot anno.
    Kaptál tőlem jelölést, íme: http://fabienautre.blogspot.hu/2013/05/ujra-itthon.html

    VálaszTörlés