2012. december 9., vasárnap

149. Töki pompos

Már rég óta hallottam a töki pomposról, de még sosem kóstoltam. Ma voltam a Vörösmarty téren és végre kipróbáltam. Ez egy kenyér lepény, amin van tejföl, szalonna, hagyma és egy kis kolbász meg sajt. Nagyon finom, viszont elég drága és nem adnak belőle túl nagy darabot. Egy darab 900 Ft volt. 


Irdatlan mennyiségű ember volt a téren, járkáltak a bódék között, lehetett vásárolni mindenféle csecsebecsét, vehettél magadnak enni és persze inni is. Főként forralt bort, ami a szezon egyik legjobb itala és testmelegítője. Nem bírtunk sokáig ott bóklászni, kb 1 órát, mert nagyon hideg volt. Így inkább betértünk iszogatni egy zártabb helyre, ahol kiolvadhattunk. Annyira átfagytam, pedig felöltöztem rendesen, hogy szerintem még fél óra kint a hidegben és a boxeremben lévő részem belső szervvé vált volna :) 


12 megjegyzés:

  1. Óóó, pedig az igazán finom, és a többi kenyérlángoshoz képest nagyságrendekkel jobb, mint a többi kenyérlángos. :P

    Tavaly még csak 700 forint körül volt.

    VálaszTörlés
  2. Ki kell próbálni otthon ezt a töki pompost. Bár én alkalmazom, csak nem így. Az én változatomhoz le kell ülni: hagymát dinsztelek szalonnazsíron, majd visszateszem az apróra vágott kisütött szalonnát, kolbászkarikával kap egy kis színt, s mehet rá a felvert tojás. Amikor kezd szilárdulni a tojás, de még folyós, akkor bele a sajtot. Friss kenyérrel remek. Igaz, tejfölt nem teszek bele, de kinek a pap, kinek a Pappné, kinek a paplan, s kinek a ministránsfiú ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A te változatodat nem ismertem...de jól hangzik :)

      Francba :D Eljutottam oda, hogy már a szakács létet is hiányolni kezdtem...na jó, csak az ingyen kaja miatt (többek közt kenyérlángos :P...hmm..nevezzük Vakvarjúnak :D). Belegondolnom is nehéz, hogy mennyit megsütöttem belőle a 2 évem alatt xD

      Törlés
    2. Gyerekek itt mindenki szakács végzettséggel rendelkezik? :)

      Nico, ez eléggé nagy váltás nem? Szakácsból légi kísérő :)

      Törlés
    3. Miért? Ki szakács még rajtam kívül (papíron :D), de egyébként szakács és cukrász ha pontos akarok lenni :P (És pincér is voltam egy ideig xD)
      A váltás...az meg csak úgy jött, és tényleg eléggé radikális xD De utáltam szakácsként dolgozni és a lehető legmesszebb akartam tudni magamtól...itt meg ugyanannyit megkeresek kevesebb munkával. Szóval...Jójez :D

      Törlés
    4. Jól van. Csak te írtad, hogy szakács vagy, de Saint -Moty meg leírt egy receptet. :)
      Persze megértem. Kevesebb munka, ráadásul Olaszországban.

      Törlés
    5. Oh...én meg már azt hittem valami sorstársra akadtam :) (Mármint aki megtapasztalta a vendéglátás gyönyöreit xD). Hát igen...jó is ez meg nem is...de a szakács létnél (legalább)egy fokkal talán jobb :D

      Törlés
  3. Én nem vagyok szakács, csak szeretek főzni, sütni, enni-inni, stb. Nyitott vagyok kulináris élményekre is. Sok szakácskönyvet végigolvastam, ami tetszik belőle, azt megcsinálom - azzal a különbséggel, hogy ha nem tetszik valamilyen összetevője a receptnek, akkor kihagyom, vagy kicserélem másra XD
    Római köményhez véletlenül sem teszek kelkáposztát...

    VálaszTörlés
  4. A pompos tényleg nagyon finom, itt nálunk a nyár végi városi mulatságban szokták árulni, de lehet, hogy most a főtéren, a karácsonyi vásárban is van! A helyi pékségben viszont kenyérlángos néven mindig találok frisset!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amúgy megcsinálni is rém egyszerű (vagy csak a szakács beszél belőlem? :D)...Imóval ketten elbolondozhatnátok, aztán hívhatnátok a szomszédokat vacsorára xD

      Törlés
    2. Ha már mindenki ennyire belelkesült, akkor csináljuk azt, hogy együttesen meglátogatjuk Nico-t olaszban, csinál nekünk töki pompost és együtt megnézzük a Hobbitot :D

      Törlés
    3. Hey :D Legutóbb még azt mondtad, hogy túl hideg van :P

      Törlés