2015. március 16., hétfő

357. Hasfelesleg

Kb. két hónapja, január közepén voltam az egyik barátnőmmel az egyik bevárásló központban vásárolni. Amint a próbafülkében néztem, hogyan is áll a póló, amit megvennék, rájöttem, hogy annyira nagy már a hasam, hogy simán elmehetnék 5 hónapos terhesnek. Akkor tudatosult bennem, hogy ez ellen most már tényleg tennem kell és nem csak mondogatni és tervezni.

Aztán az elkövetkezendő napokban bújtam a netet, hogy mit is lehetne tenni az ügy érdekében. Nem elég mozogni, hanem az étrenden is kell változtatni. Olyan étrendet szerettem volna, aminél nem magvakat kell enni és nem sanyargatom magam a nem evéssel ájulásig. Mozgásnál meg olyat, ami nem monoton és unalmas.

Böngészve a netet eszembe jutott, hogy 2 évvel ezelőtt volt egy műsor az egyik kereskedelmi csatornán, ahol dr. Tóth Tamás orvos adott tanácsokat az étkezéssel kapcsolatban és Lakatos Márk meg az öltözködéssel kapcsolatban. Ez volt az Én is karcsú vagyok című műsor. Láttam belőle pár részt. Abban volt, hogy a doki azt mondta, hogy az a jó, ha rendszeresen eszel, napi 5 alkalommal, de mindig keveset. Mivel minden féle tápanyagra szükség van, ezért ne hagyjunk el semmit, de például a szénhidrátot, azért tartsuk kordában. Persze ez mellett mozogjunk is rendszeresen. 


Mikor elhatároztam ezt az egészet, hogy odafigyelek az étrendemre és mozgok is mellette, előtte le- és megmértem magam. Január közepén voltam 74 kg, a hasam kerülete pedig 92 cm. Igazándiból fogyni nem akartam, csak a hasamból szerettem volna leadni, de tudtam, hogy ez sajnos lehetetlen. Ahhoz, hogy lejjebb menjen, a kilóimból is veszíteni fogok. Így a meghatározott cél az lett, hogy a hasamnál a kerület 80 cm legyen.

Étkezésnél elhagytam a metróaluljáróban található péksüteményeket, a kólát, a nassolást, a csokit és a gyorséttermi kajákat. Igaz időnként bűnözök egy pohár kólával, pár kocka csokival vagy egy mekis kajával. A lényeg, hogy ez maximum havonta egy-két alkalom legyen, ne több.. Úgy döntöttem, hogy nem ötször, hanem háromszor fogok étkezni egy nap. Reggelire egy szendvics vagy gyümölcs, esetleg valami gabonapehely joghurttal. Ebédre egy tál étel főétel, ami nem óriási adag, hanem annyi mennyiség ami jól lakat, de nem eltelít. Vacsora hasonló, mint a reggeli. A lényeg, hogy lefekvés előtt 3 órával előbb történjen meg. Fontos, hogy ne éhezzünk és ne is legyünk túl tömve. Valamint a napi 2-3 liter folyadék, ami a legjobba, ha víz, mindenképp legyen meg.


Ezt kezdtem el január közepén. Februártól indult be a mozgás. Tavaly már kipróbáltam a futást, az úszást és a kerékpározást is, de valahogy ezek nem voltak az igaziak számomra. Nem leltem bennük örömöm. Nézelődtem mindenféle appokkat a telefonomon, kipróbáltam párat, például a freelatics-t, de pár nap gyakorlat után elvesztettem a lelkesedésemet. Ekkor ugrott be, hogy Norbinak vannak videói, amikre a nők esküdnek. Bele néztem párba és végül a Fitness Kickbox mellett döntöttem, hogy kipróbálom. Megszereztem, kivágtam belőle a felesleges részeket. Megmaradt a bemelegítés, a gyakorlat és egy kis levezetés. Így kaptam egy kb 40 perces videót.

Belenéztem, hogy milyen gyakorlatok vannak benne. Nézésre könnyűnek tűnt és kicsit elbizonytalanodtam, hogy ez tényleg hatásos lesz e. Próba cseresznye, neki álltam megcsinálni. Úgy megmozgat, hogy az első 20 perc után oxigénpalackért kiáltottam. 2 hét kellett, hogy könnyedebben végig tudjam csinálni a teljes videót. Heti 2-3 alkalommal ugrálok rá, emellett heti ötször fél órát sétálok és heti egyszer egy óra tollasozás van beiktatva teremben.

Március közepére elértem, hogy 69,5 kg vagyok, a hasam pedig 85 cm. Nincs drasztikus sanyargatás, kényszer. Magamnak akarom, magamért. Teljesen feltölt, hogy van eredménye a fáradozásomnak. Ha majd elértem a kívánt eredményt, töltök fel majd egy előtte és utána képet. Addig is drukkoljatok! :)

4 megjegyzés:

  1. ezeket mindig olyan jó olvasni bloggerektől. rajtam is van felesleg, mondjuk én 160 centi vagyok és 60 kiló. nekem is úszógumim van, és a hasam 85 centi. próbálkozok a sporttal, napi 10 km letekerése két részletben nagy dombokon. 5 km-t már tíz perc alatt letekerek még akkor is, ha elmegyek a másik városba a piacra. étrendemen is változtattam, egy hónapban 1x-2x bűnözök egy tábla csokival, és évek óta nem tudok rajta változtatni.
    jártam zumbázni csajok közé, csak abba kellett hagynom a bokám miatt. futottam, de bokaszorítóval sem bírtam, és 5 méter után már alig kapok levegőt, mozogtam Rubint Réka videóira, de azokon felidegesítettem magam, és a felülés az ugye nem segít abban, hogy hasból fogyjak, az ugrálást meg szegény bokám nem szereti.

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok! Az én sztorim: 2011 év elején elhatároztam, hogy augusztusig végre leadok a súlyfeleslegemből. (esküvőre voltam hivatalos és jól akartam kinézni a rég nem látott rokonok előtt). 192 cm, kb. 102 kg, kb. 100-102 cm-es derékbőség. Unokanővéremmel elmentem egy spinning órára. Nem akartam szégyenben maradni a sok ötvenes családanya között, így végigcsináltam az egy órát. A végén nem tudtam megállni a lábamon. A hirtelen megterhelés miatt pár nappal később a sürgősségin kötöttem ki, a vesém nem bírta az izomlázból eredő megterhelést. Másfél hét múlva kiengedtek. Akkor határoztam el, hogy nem adom fel. Sajnos az esküvő ideje elérkezett, fogynom nem sikerült. Az ott készült fotók láttán teljesen megundorodtam magamtól. Ősztől kemény diéta következett, vettem egy Mountain Bike-ot. Amíg az időjárás engedte, használtam. Kiprobaltam a P90X videóit, mert Norbit és nejét nem bírom elviselni. Később rátaláltam a FittZóna.hu videóira. Ádám videói jelentették a megoldást. Konditerem szoba se jöhetett, maradt Ádám otthoni edzésprogramja.
    Most 32 évesen 192 centi, 80 kg vagyok 88 cm-es derékbőséggel. A csontozatom miatt már vékonyabb derekam nem lesz. Nem koplalok, de tartom a súlyom évek óta. Már csak az ismerkedés, párkapcsolat hiányzik. Sajnos még mindig bátortalan vagyok.
    Próbáljátok ki ti is a FittZóna videókat, talán hasznos lesz nektek is.

    Krisz (galleongrande83)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Én nem tudom, milyen az, ha az embernek sok súlyfeleslege van, mert vékony testalkatom van..... és higgyétek el..... annak is rossz, aki nem tud hízni :/ Bár mostanában kezd alakulni egy kis poci nálam is..... xD És nagyon örülök neki :D :D
    Kedves Santiago! Sok sikert a továbbiakban és az a legjobb, hogy saját magadért csinálod ;) :)

    Ne legyetek bátortalanok, nekem és jópár meleg pasinak is bejönnek a macis pasik..... szerintem velük külön élmény ölelkezve elaludni, mert nagyobb biztonságérzetet adnak ;) :)

    VálaszTörlés