2012. október 28., vasárnap

123. Tényleg vége a nyárnak

A nyári időszámítás március utolsó vasárnapjától október utolsó vasárnapjáig tart. Ez most hétvégén van. Ilyenkor az órákat 1 órával vissza kell állítani. Ez hajnalban meg is történt.

Ez a óraátállítás elvileg azért történik, hogy a napszakok jobban igazodjanak a lakosság életritmusához és ezzel jelentős energiát takarítsunk meg. A kezdeményezés 1976-ban indult Franciaországban, Magyarországon 1980 óta használjuk.

Mivel az elmúlt időszakban teljesen megváltoztak a lakosság szokásai, 2 tévé csatorna helyett több mint 100-t is tudnak nézni éjjel nappal, így az energiafogyasztáson már nem sok minden spórolódik meg.

Viszont én utálom ezt a téli átállást. Azzal vigasztalnak minket, hogy 1 órával tovább lehet aludni. Kit érdekel!? Korábban sötétedik, kevesebb a napfény, oda a lelki és testi erőnket tápláló napfény. Inkább szüntessük meg ezt a téli szürkületet és csökkentsük a hideg mértékét.


2 megjegyzés:

  1. Én se szeretem, mire kijövök a munkahelyről már sötét lesz:( Tulajdonképpen gyakorlatilag csak sötétben vagyok otthon, folyton ég a villany. Hol spórolok így bármit is? Arról nem is beszélve, hogy lelkileg is megviseli az embert a sötét.

    VálaszTörlés
  2. teljesen egyetértek,ráadásul én ugyanúgy éjféltől 6ig alszom kb,tehát nem alszom többet :D

    VálaszTörlés