2012. október 10., szerda

111. Pizza. Bárhol. Bármikor.

Pizza. Ez az az étel, amit szinte bármikor képes lennék megenni, annyira imádom. Minél több feltét van rajta annál jobb. Szeretem rajta a sonkát, a szalámit, a kukoricát, a gombát, a brokkolit, a hagymát, a lila hagymát, sajtot és a ketchup-t. Nyami :) 


A kép illusztráció :)

Wikipédián találtam a pizzáról egy kis érdekességet:

"A modern pizza feltalálását a nápolyi Raffaele Espositónak tulajdonítják, aki az 1780-ban alapított és ma a Pizzeria Brandi néven még mindig működő Pietro… e basta così sütődében dolgozott, és 1889-ben a szavojai I. Umberto király és Margherita di Savoia királyné látogatása alkalmából különleges pizzát készített. A pizza az olasz nemzeti színekben készült: zöld (bazsalikom), fehér (mozzarella) és piros (paradicsom), és készítője a királynéról nevezte el. Ebből alakult ki a mai pizza."

5 megjegyzés:

  1. Én is imádom a pizzát,tudod mit imádok rajta,amit kihagytál a felsorolásból? :) Szombaton ettem a Nyugati aluljáróban olyan pizzát,amin paradicsomkarikák voltak jól átsütve. Szeretem a paradicsomot,mondtam is anyámnak,ha legközelebb csinál pizzát,akkor tegyen rá így :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg a paradicsomkarika is fini a pizzán. Jó ötlet. Régen kértem rá. Na majd legközelebb :)

      Törlés
  2. Szerintem a pizza mindenkinek ízlik, én még nem hallottam olyat, hogy valaki ne szeretné:)

    VálaszTörlés
  3. Hmm... mivel a mosoly smiley szerepel a "velős" megállapításod végén, nem baj ha nem veszem komolyan? :) Nem vagyok oda érte, de ha úgy alakul, megeszem - s csinálni/alkotni is tudok jó pizzát (volt időm megtanulni).
    A sült paradicsom pedig nagyszerű találmány, attól már csak egy jobb lehet: az aszalt paradicsom.
    Kinek mi jön be. Kinek a pap, kinek a Pappné, kinek a paplan, kinek a ministránsfiú XD

    VálaszTörlés