2012. október 13., szombat

112. A magyar könnyűzene Barbra Streisandja

A minap nézelődtem a youtube-n és a mostani angol X-factor versenyzőit nézegettem, amikor a jobb oldali ajánló részben észrevettem egy magyar felvételt. Takács Nikolas énekelte a Boldogság és én című dalt. Kíváncsiságból meghallgattam, mert anno nem néztem a műsort, viszont tudtam, hogy ez egy Cserháti dal. Kíváncsi voltam, hogyan énekli. Bevallom őszintén kellemes meglepetés volt. Meghallgattam párszor és utána úgy éreztem, hogy muszáj meghallgatnom az eredetit is. Egyszerűen Cserhátinak nincs párja. Akárki akármit mond. Ez nálam kb olyan, mint, hogy Queent egyedül csak Freddie tudja jól énekelni, senki más.  


Ma a Westendben voltam és láttam egy szórólapot, hogy lesz december 27-én a Budapest Sportarénában egy emlékkoncertje. Olyan előadókkal, mint Charlie, Tóth Vera, Keresztes Ildikó és Falusi Mariann.

Eszembe jutott, hogy  anyunak köszönhetően ő volt az egyik olyan előadó, akinek a dalain nőttem volt. Voltak tőle bakelit lemezeink, majd idővel CD-ink. Szerencsére voltam két koncertjén is. Az egyik egy születésnapi koncert volt, a másik pedig egy karácsonyi. Mindkettő hihetetlen nagy élmény volt. Ahogy zene nélkül egyszer csak elkezdett énekelni, az embernek libabőrös lett a karja és jólesően hallgatta. Olyan érzelmeket tudott megszólaltatni, amire csak kevesen képesek.

Mivel meghatározó énekesnője az életemnek és a mai napig imádom a munkásságát és meghajlok a tehetsége előtt, ezért szeretnék neki emléket állítani. A tervem az, hogy bizonyos időközönként kirakok majd tőle dalokat. Azt tervezem, hogy olyanokkal fogom színesíteni a blogomat, amik annyira nincsenek a köztudatban. Biztos lesznek az ismertebb számai közül is, de elsősorban inkább a nem annyira ismerteket szeretném bemutatni. 


Elsőként természetesen azt a dalt fogom belinkelni, ami elindította benne a minap ezt a gondolatot, vagyis a Boldogság és én című dalt, ami az 1981-es Táncdalfesztiválon szólalt meg.

A bejegyzés címét egy kommentelőtől szedtem, aki ennél a számnál fejtette ki a véleményét. Szerintem mindent elmond...


1 megjegyzés:

  1. Én is láttam őt élőben egyszer. Egyik városi ünnepségen ő volt a sztárvendég.

    VálaszTörlés