2012. október 21., vasárnap

120. Magába az emberbe

Anno mikor elkezdtem olvasni Engrut volt egy bejegyzése, amit elolvasva akkor gondoltam írok a témával kapcsolatban egy bejegyzést én is. Jobban mondva egy újabb "szexuális irányultságról". Így most eleget teszek az akkori elhatározásomnak.

Anno két sorozatban, amiket nézek említették azt a szót, hogy pánszexuális. Az elsőnél még fel sem tűnt igazán, nem is emlékszem melyik sorozatban volt. A másodiknál (Modern Family) már felfigyeltem rá, mivel nem tudtam mit is jelent maga a szó és emlékeztem, hogy a napokban ezt a szót már hallottam. Hála az internet világának az ember szinte bármiről tájékozódhat pillanatokon belül.

"A pánszexualitás, vagy más néven omniszexualitás lényege, hogy az illető testi és lelki vonzalmat érezhet bárki iránt, a másik nemétől teljesen függetlenül. Ebbe az is beletartozik, hogy a pánszexuálisok nemcsak az azonos, illetve ellenkező nemű személyekhez vonzódnak, mint például a biszexuálisok, hanem akár az olyan hétköznapi fogalmak szintjén nehezen bekategorizálható emberekhez is, akik transzneműnek élik meg magukat."

"Maga a pánszexuális kifejezés a görög "pan", vagyis "összes" szóból keletkezett, ami szintén arra utal, hogy a pánszexuálisoknál a vonzalom kialakulása szempontjából a másik neme nem szelektáló tényező."

"Az említettek mellett létezik még egy fontos különbség a biszexualitáshoz képest, nevezetesen hogy a pánszexuálisoknál maga a testiség a kapcsolat kialakulása szempontjából a háttérbe szorul, vagyis akár azt is mondhatnánk, hogy az ilyen személy a másik "lelkébe", vagy "személyiségébe", vagyis az egész lényébe szeret bele. Ez a bonyolult fogalom talán könnyebben a helyére kerül, ha a Szex és New York színésznőjének, Cynthia Nixonnak a példájára gondolunk, aki évekig férjnél volt, gyermeke is született, majd végül beleszeretett egy nőbe. Akkor azt vallotta, hogy nem a másik nőiségébe szeretett bele, hanem magába az emberbe."

Forrás: Dívány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése