2012. február 27., hétfő

55. Szívemnek kedves díjlandolás


Ma reggel arra a jó hírre ébredtem, amiért már évek óta vágyakoztam. Az Amerikai Filmakadémia végre megjutalmazta 3. Oscar díjával Meryl Streepe-t. Ez volt a 17. jelölése, ami már önmagában rekord.




Ezt a díjat már jóval előbb meg kellett volna kapnia. Véleményem szerint a Szív hídjaiért vagy a Kételyért már kijárt volna neki ez a díj.

Az Akadémia tagja jobban szeretik ebben a kategóriában díjazni a negyven alatti fehér nőket, így Merylnek és a többi idősebb hölgyeménynek nem sok esélyük van ebben a mezőnyben. Az utóbbi közel húsz évben egyedül csak Helen Mirren-nek sikerült ezt a kategóriát uralni.

Meryl pályája kezdete óta a jelöltek között van, gyorsan meg is jutalmazták őt kettővel, először a Kramer kontra Kramer-ért, majd a Sophie választásáért, amit én minden idők legnagyobb alakításaként tartok számon.

Amikor olvastam, hogy aláírta a szerződést a Vaslady-ért, reménykedtem, hogy eljött az ő ideje. Visszaesett a lelkesedésem mikor megtudtam, hogy Michelle Williams Marilynt fog játszani, feltételeztem, hogy egy újabb fiatal tehetség fog közbeszólni.

Aztán az idő előrehaladtával, egyre jobban nyilvánvalóvá vált, hogy a mindenféle filmes díjátadásokon nem Michelle lesz igazi ellenfele, hanem az afroamerikai Viola Davis.

Újra megcsillant szememben a remény, hiszen Oscar eddig csak egyetlen egy színesbőrű nőt jutalmazott az elmúlt 84 év alatt.

Felmerült a kérdés, hogy merre döntenek a szavazók? Bejöhet végső befutóként Michelle, hogy hozza a szokásos, megszokott papírformát, vagy díjaznak egy fekete leányt esetleg végre nem mennek el szó nélkül a filmvilág királynője mellett.

Nem mentek. Végre díjazták. A hétvégén megnéztem a női főszereplő jelöltjeinek a filmjeit, hogy hiába szeretem Meryl-t, és dobnék oda rögtön még 3 díjat neki, legyünk igazságosak. Végig nézve a felhozatalt azt kell mondjam, hogy tényleg Meryl volt a legjobb. És szívem szerint második helyre Michelle-t hoztam volna fel, szóval, ha ő kapta volna a díjat, nem fájt volna annyira a szívem.

A napokban majd írok ezekről a filmekről kritikát, de ma mindenképp megakartam emlékezni kedvencem díjazásáról.

Meryl, ezzel a nyerésével bekerült abba a keveseket tartalmazók táborába, akiknek három arany szobruk van.

Név szerint: Walter Brennen, Ingrid Bergman és Jack Nicholson.

Ennél csak egy személy nyert többet: Katharine Hepburn.

Gratulálok Meryl!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése