2011. december 28., szerda

40. Mondd meg Ödönnek, hogy Uncle Sam...


... bekaphatja.

Azt hiszem kezdem az elejéről. Tavaly ilyenkor megköszönték a munkahelyemen, hogy ott dolgoztam és átszervezések végett utcára kerültem. Elmentem munkanélkülire, ahol minden alkalommal minimum 2 órát kellett ülni. Semmilyen szinten nem tudtak munkát ajánlani, ha rá kérdeztem elmondták, hogy sajnos ami van, az kint van a falon, onnan szemezgessek. Lelkesen körbe is néztem, de valahogy nem vagyok sem ápoló, sem targoncás és vegyészmérnök végzettségem sincsen. Így minden egyes alkalommal csak órákat ülni mentem oda. 4 hónap keresgélés után sikerült elhelyezkednem. 2 hónapnyi munka után lejárt a próbaidőm, ismét megköszönték, hogy ott voltam. Újra kezdődött minden előről.

Mindenféle közvetítő céghez beregeltem, sok helyre felraktam az önéletrajzomat, folyamatosan küldözgettem mindenfelé. De Semmi nem történt. Az összes ismerősömnek szóltam, hátha több szem többet lát alapon, de állóvíz volt az egész. Nem, hogy embereket nem kerestek, inkább leépítettek, létszámstop. Egy idő után kezdtem magam lúzernek érezni, de sok ismerősömtől hallottam, hogy mostanság ez a normális állapot az álláskeresésben. Októberben végül sikerült egy műszaki boltba elhelyezkednem, úgy, hogy nincs ilyen műszaki tapasztalatom, de azt mondták nem baj. 1 hét után mégiscsak baj lett. Aztán két napot eltöltöttem a Mi a szösznél, az ellenségemnek se kívánnám, ami ott volt. December eleje óta végre sikerült egy normális munkát találnom. Remélem ez már tényleg tartós lesz.

Imádtam munkakeresésem alatt olvasgatni az olyan magas pozícióban lévő emberek megjegyzéseit, hogy nem kell annyit költeni, meg hogy aki akar az talál munkát. Hát kérem alássan nem a tökömet vakargattam itthon, 10 évig rendesen volt munkám, nem terveztem be, hogy jóformán 1 évig itthon üljek és nézzem a 4 falat.

Kedves Ödönéknél meg van lakáshitelem. becsületesen fizetem a nem kis törlesztő részletet. Bementem hozzájuk október végén, hogy nincs e valami megoldás, mert egyre nehezebben nyögöm a hitelt a munkanélküli járadékból. Azt mondták van persze, ne izguljak. Kitöltettek velem egy csomó papírt, be kellett szereznem a munkanélkülitől egy papírt, hogy tényleg az vagyok. Eltelt két hónap és még mindig semmi döntés nincsen. Ráadásul ez a "segély kérelem" szerződés módosításnak fog minősülni, ami azt jelenti, ha pozitív az elbírálás, akkor 25000 Ft-ot ki kell csengetnem. Vajon melyik részt nem értették abból, hogy nem tudok fizetni, ezért folyamodok kérelemhez.

Mint megtudtam, kedves bankok 90 napig bírálgatnak. Bezzeg, ha én kések a törlesztő részlettel, rögtön jönnek a fenyegető levelek és hívogatnak, hogy na mi van nem fizetünk, nem fizetünk??!!!!
Tanulság: válságra való tekintettel átmenetileg lekapcsoljuk a fényt az alagút végén :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése