2016. február 1., hétfő

381. Szerettem őt

Múlt héten hétfőn volt szerencsém látni ezt a színdarabot a Rózsavölgyi Szalonban. Még sosem voltam ilyen körülmények között színházi előadáson. Vagyis olyan szempontból, hogy egy kis büfé volt, ahonnan lehetett italt rendelni és süteményeket, leültél egy asztalhoz, fogyaszthattál és közben nézhetted az előadást. Persze előadás közben nem lehetett rendelni, ezt előtte kellett megtenni vagy a szünetben. Volt egy régies hangulata ennek a szituációnak.

A Szerettem őt című könyvet Anna Gavalda francia írónő írta. Arról szól, hogy Egy nőt két gyermekével faképnél hagyta a férje. Apósa felkarolja őket és vidéki házukba viszi őket, hogy a nő talpra állhasson. Egy este folyamán beszélgetni kezdenek. A Nő kiadja dühét csalódottsága miatt, neki támad apósának, hogy milyen érzéketlen fiút nevelt fel és, hogy ez az ő hibája mert ő is ilyen. Megközelíthetetlen, mogorva, mellette senkinek nem lehet véleménye. Az após egy ideig tűri menye kirohanásait, majd elmeséli életét, hogy egyszer volt egy nagy szerelme a felesége és a fia mellett, de végül bátortalansága miatt úgy döntött, hogy a családját választja a szerelem és a boldogság helyett. A két ember közötti őszinte kitárulkozás közelebb hozza őket és ez az éjszaka mindkettőjüket megváltoztatja.



A színdarab két személyes. Szilágyi Tibor játssza az apóst, aki az elején egy megfásult öreg ember, akihez nehéz hozzáférkőzni. Aztán, ahogy mesél régi szerelméről, úgy változik át fess úriemberré, akit a szerelem megfiatalított. Györgyi Anna a meny szerepében brillírozik. Emellett ő is megmutatja, mennyire sokszínű tud lenni. Egy rövid jelenetben megjeleníti apósa feleségét, aki tudomást szerez a csalásról és egyben ő játssza a férfi női vágyát is, a szeretőt. Mikor az összetört asszonyt, a megcsalt és elhagyott menny szerepét hozza, akkor haját feltűzi, beszéde és mozdulatai  kétségbeesettek, gondolatai kuszák, hanghordozása magasabb. Amikor a szeretővé változik át, akkor haját kibontja, beszéde és mozdulatai összeszedettebbek, magabiztosabbak, hanghordozása mélyebb lesz. Vannak pillanatok, amikor van ideje átváltozni, amíg a férfi mondja monológját, de van olyan jelenet, hogy az egyik mondatban még a kétségbeesett, elhagyott nő, a következőben pedig már a magabiztos szerető. Ámulatba ejtő, ahogy egyik pillanatról a másikra át tud változni. Ilyet legutoljára a La Mancha lovagja című előadásban láttam, ahol Szakácsi Sándor egyszerre játszott a mű íróját Cervantest és könyve főhősét Don Quijote-t. 




Szeretem Szilágyi Tibort, szerintem nagyszerű színész, megjelenése és orgánuma is férfias. Györgyi Annába meg szerelmes vagyok. Nem csak szép, képes erős és törékeny is lenni, valamint olyan hangja van, ami egyben tud lágy, kemény és erotikus is lenni. Hosszú órákon keresztül el tudtam volna nézni és hallgatni őket.   

1 megjegyzés:

  1. Amikor minden adott volt, hogy sokszor menjek színházba - akár minden előadásra - , nem tettem. Kicsit bánom. Aránylag régi színházi közvetítéseket nézek a neten, némelyiket akár többször is naponta (ez főleg olyankor van, ha a gépen dolgozom, a fülesen pedig közben megy az előadás :) )
    Három darab különösen kedves a szereplők miatt (is): https://www.youtube.com/watch?v=Sc6Wtz7xoSM
    https://www.youtube.com/watch?v=Tqc_bkWDQ_4

    Sajnos most vettem észre, hogy a szintén Molnár Ferenc darabot, az "Egy, kettő, három" címűt leszedették :( Márkus Lászlóval nekem jobban tetszik, mint Gálvölgyivel .
    Köszi a beszámolót ;)

    VálaszTörlés