2016. február 27., szombat

382. A konyha felfedezése

Sosem voltam egy konyhatündér vagy egy meztelen szakács, de az utóbbi hetekben egyre jobban kezdek rákapni a konyha ízére.

A tea meg a virsli főzése, a mirelit kaják megsütése, anyám főztjének megmelegítése és a pizza rendelése már felsőfokon megy. De most új szintet léptem.

Még szilveszterkor batyus buliba mentünk. Ami ugye azt jelenti, hogy mindenki visz valami piát, kaját és rágcsálnivalót. Akkor jött az ötlet, hogy készítek valami különlegeset.

A neten kezdtem el nézelődni és találtam egy Sajtos fasírtgolyók baconbe tekerve receptet. Léptem egy merészet és kicsit átvariálva néhány hozzávalót elkészítettem és rohadt finom lett. Azóta többször is elkészítettem. Gondoltam megosztom veletek a receptet és illusztrálom fényképpel.

Kb 14 db fasírtgolyó hozzávalói:

  • 50 dkg darált sertéshús
  • 10 dkg bacon szalonna
  • 2 db tojás
  • 1 csokor petrezselyemlevél
  • 1 kávéskanál só
  • 1 kávéskanál bors
  • 1 evőkanál pirospaprika
  • 6 evőkanál zsemlemorzsa
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 10 dkg füstölt sajt

A darált húst egy tálkába rakjuk. Hozzáadjuk a tojást, a sót, a borsot, a pirospaprikát, az összezúzott fokhagymákat és az apróra vágott vöröshagymákat. Ezt kézzel jól összegyúrjuk.
Apróra vágjuk a petrezselymet és a zsemlemorzsával együtt hozzáadjuk. Aztán ezt is jól összegyúrjuk.
Lereszeljük a füstölt sajtot és azt is a tálba szórjuk és ismét jól összedolgozzuk. 
A bacon szeleteket ketté vágjuk és a bacon mennyiséghez igazítjuk a fasírtgolyók számát. Kézzel kicsivel nagyobb, mint egy pingpong labda nagyságú golyókat készítünk. A golyókat bacon szeletekbe tekerjük. A végét nyomkodjuk bele a fasírtba, ha esetleg nem érne körbe.
Egy tepsibe rakjunk sütőpapírt, tegyük a golyókat úgy, hogy a hajtás rész kerüljön alulra.
Melegítsük elő a sütőt és  180 C fokon rakjuk be a sütőbe. Alul felől melegítősben hőlégkeveréssel süssük. 40 perc és készen is van. 

Eredeti recept: itt.



5 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, én sem vagyok konyhatündér, de ez olyan egyszerűnek tűnik, hogy kipróbálom. Köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszerű és nagyon finom! Majd írd meg milyen lett :)

      Törlés
  2. Na ez tök jó. Hogy állsz a cigivel? Nincs ez a főzőcske kedv összefüggésben a leszokással? Egyébként én sem ismertem még ezt a baconbe tekerős receptet. Kedvet én is kaptam hozzá, de én hús helyett csicseriborsót fogok tenni bele, mínusz zsemlemorzsa. Ez a bacon mekkora ötlet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom mihez kötni. De most élvezem a konyhai kedvet :)
      Cigivel egész jó. Csak piához szoktam rágyújtani egy-két szálra.

      Törlés
  3. Tényleg nagyon jól néz ki, én is el fogom készíteni de lecserélem a sertést csirke vagy pulyka húsra.

    VálaszTörlés