2013. december 17., kedd

258. Bécsi adventi vásár.

Ezennel kipipálhatom a Bakancslistám egyik pontját:

43. Eljutni a bécsi adventi vásárra

Már évek óta szerettem volna eljutni erre a híres vásárra és most idén összejött. Legjobb barátnőmmel V-vel beszéltük, hogy ki kéne menni. Itthon neki ugrottam, kicsit kutakodtam, majd felhívtam őt, hogy milyen lehetőségek vannak, átküldöm, rágja át, majd beszéljük át melyikre menjünk. Gyorsan lezavartuk a döntést, nem tököltünk.  Bécs + Schönbrunni kastélylátogatást választottuk 4990 Ft-ért. Ebben benne volt az oda-vissza út és az idegenvezető, városnézés. Plusz költség a szombatonkénti kötelező városbelépési díj, ami 5 euró + kastélylátogatás: 11,5 euró. 

December 14-én hajnal 6-ra volt meghirdetve a buszindulása. Utálok korán kelni, így az 5 órai kelés kicsit rosszul érintet, főleg, hogy alig aludtam, mert attól féltem, hogy elalszom és lekésem a buszt. Kocsival kivittek minket a Hősök terére. Naivan azt hittem, hogy lesz ott pár busz, könnyen meg fogjuk találni a mienket. Ezek után volt ott közel 30 busz, majdnem mindegyik máshova ment, több utazási iroda is képviseltette magát és több 100 ember rohangált ott fel alá. Kicsit káosznak tűnt a dolog, hosszas keresgélés és kérdezősködés után sikerült megtalálnunk a buszunkat. Már csak mi hiányoztunk. Kiderült, hogy késve fogunk indulni, mert a mögöttünk álló busz, volt olyan ügyes, hogy belénk jött, természetesen a másik sofőr nem ismerte el, hogy így volt, pedig többen is látták. Ő nem változtatott a történetén, így rendőrt kellett hívni. 

Kicsivel több, mint másfél órás késéssel indultunk el. Kicsit fel volt háborodva az utas társaság, hogy jó, hogy ez nem az iroda hibája, de akkor is mi szívtuk ezt meg. Így az iroda felajánlotta, hogy elengedik a városbelépési díjat és egy órával később fogunk visszaindulni a tervezetnél. Sofőrünk úgy érezte, hogy a Féktelenül című film 3. részét forgatjuk, nyomta neki rendesen, simán behoztuk a többieket.

Miután megérkeztünk a bécsi vásár helyszínére, lehetett választani két program közül. Kicsit körbenézünk a vásárban majd utána 3 órás városnézés idegenvezetővel vagy aki akar szabad program és fél 4-kor találkozunk egy megbeszélt helyszínen. V meg én a szabad foglalkozást választottuk. Utáljuk a kötelező sétákat, szeretjük magunk  felfedezni a dolgokat.


Körbenéztünk a vásárban, vettünk csecsebecséket, kipróbáltuk a puncsokat, kaptunk hozzá szép kis bögréket, ettünk egy XXL-s hot dogot, amibe sajtos sült kolbászt raktak. Mennyei ízorgia volt. Ezután körbe néztünk a kötrnyéken: Városháza, közeli templom, ahol szintén volt egy vásár, megnéztük a Nemzeti Könyvtárat meg a kertjét és sétáltunk egy nagyot a Mariahilfer strasse-n.







Ezután busszal átmentünk a Schönbrunni kastélyhoz, ahol szintén volt egy vásár. Ez már sötétben volt, gyönyörűen ki volt világítva minden. 5 órától volt egy audio guide a kastélyban, ahol sok mindent megtudtunk Ferenc József császárról, Sissi királynéról és Mária Teréziáról. Láttuk hol aludtak, étkeztek, "trónoltak", dolgoztak, tárgyaltak, báloztak.



Miután az utolsó vásárban is megvettem, amit szerettem volna, az utolsó centjeimet egy helyi kéregetőnek adtam, aki a kastély előtt szobrozott. Nem sokkal, de kicsivel hozzájárultam az ő megélhetéséhez. Fél 7-kor indultunk haza, elfáradva ültük végig a haza vezető utat.  

1 megjegyzés:

  1. Szép a bécsi vásár, voltam már többször is, de idén a krakkóit jobban élveztem. Egyszer nézd meg azt is! :)

    VálaszTörlés